sâmbătă, 16 ianuarie 2010

Adio arme -la moartea (asasinarea!) lui Eduardo Rozsa Flores

Vestea ca autorul romanului “MIZERABILUL RAZBOI” a murit m-a surprins! De 10 ani -poate chiar mai mult, nu mai stiam nimic despre el. La Budapesta, intr-o noapte de primavara, am ascultat unul din cele mai fulminante interviuri despre razboiul din Iugoslavia, Eduardo ROZSA FLORES paralizandu-mi pur si simplu fiinta de jurnalist in devenire! Timp de cateva luni am incercat sa il gasesc pentru a realiza -eu insumi, un interviu pentru Europa Libera cu fondatorul -dupa “modelul” spaniol, brigazilor internationale din Iugoslavia. In cele din urma am reusit sa il gasesc si vreme de aproape doi ani ne-am intalnit aproape saptamanal… In final, ca urmare faptului ca am reusit sa evitam -de comun acord!, o bataie crancena nu am ramas prieteni, dar amandoi ne-am respectat performantele. El mi-a recunoscut deontologia cu care am relatat despre evolutia vietii social-politic-economice din patria de origine a tatalui sau -pictor evreu, nascut la Budapesta, Ungaria, iar eu nu doar talentul lui de scriitor si jurnalist, dar mai ales curajul de a lupta cu arma in mana pentru libertate! Eduardo Rozsa Flores nu i-a iubit pe romani, dar nici pe unguri nu-i avea la inima precum pe secui. I-am facut cadou un Panait ISTRATI in versiune maghiara si cateva saptamani pe urma mi-a marturisit ca il doare incapacitatea de a iubi Romania! Fostul translator al lui Ramirez Carlos “Sacalul” -Eduardo Rozsa Flores a fost asasinat in Santa Cruz, tentativa sa de a-l inlatura de la putere pe Evo Morales fiindu-i nereusita.
PS: Ideea de tentativa de asasinat inca nu a fost confirmata de surse independente de aceea, continui sa cred ca Eduardo Rozsa Flores nu a fost un terorist! Eu nu l-am cunoscut astfel!

26 aprilie 2009

Niciun comentariu: